AEG L7FENQ96

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG L7FENQ96 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

YvV 04-04-2021

Prima machine, maar doet veel te lang over de was.

Geschreven voor: AEG L7FENQ96

Waarom heeft niemand het over de lange duur van de wasprogramma's? Een gewone 40' was: ruim 3,5 uur. 60'? Meer dan 5 uur. Hoezo? Ik kan kiezen voor verkorten of tijdbesparen, maar dan lever je natuurlijk in op schoon. Anders zouden de verkorte programma's wel de standaardprogramma's zijn......
De autodose heb ik na 1 vulling uit gezet. De liter supergeconcentreerde zeep was er in een was of 8 al doorheen. Ook merk ik niet veel van tijdsduurverkorting als ik een halve trommel was. :-(
Tegenvallende functionaliteit dus voor de komende 10-15 jaar.

Pluspunten

• Schoon

Minpunten

• Traag!
  • Autodose doseert te veel

Sigmar 30-11-2020

Top Wasmachine en fluisterstil

Geschreven voor: AEG L7FENQ96

Aangezien onze oude Wasmachine er plotseling mee ophield moesten we snel een andere uitzoeken. Het is deze AEG geworden en tot nu toe zeker geen spijt. Man man man wat is dat ding stil! Makkelijk te monteren/ plaatsen, de handleiding mag wat mij betreft wel iets logischer in elkaar gezet worden. Deze gaat soms een beetje van de hak op de tak, maar hier valt prima mee te leven.
De bediening wijst zichzelf eigenlijk wel, dus ook zonder de hele handleiding te hebben gelezen kun je deze makkelijk bedienen en kun je snel aan de slag met je nieuwe wasmachine.
De automatische dosering is echt super makkelijk! Let er wel op dat, indien je geconcentreerd wasmiddel" gebruikt je eenmalig de dosering moet aanpassen. (puntje dat weer net iets minder duidelijk in de handleiding staat) Dit is zeer simpel en makkelijk, hierna past de machine automatisch de hoeveelheid wasmiddel aan, aan de hoeveelheid was welke je in de wasmachine gedaan hebt. Kortom nooit teveel of te weinig wasmiddel meer
Dan is er nog een app, eerst dacht ik die nooit te gaan gebruiken, maar ik moet zeggen dat deze wel heel erg handig is. je kunt hier de wasprogramma's in aanpassen (tijd, temperatuur, centrifuge snelheid enz enz) en deze daarna opslaan zodat e deze (aangepaste) programma's met een paar drukken op de knop weer kunt gebruiken. Ook kun je deze programma's in je app een "eigen" naam geven zodat je ze snel weer terug kunt vinden.

Al met al een super mooie en bovendien stille makkelijk te bedienen machine met een enorm laadvermogen.

Pluspunten

• Laadvermogen
  • Super maar dan ook echt super stil
  • Handige app
  • Eenvoudige bediening
  • Kind kan de was doen ;-)

Minpunten

• handleiding mag iets logischer

Dhalia 30-10-2020
Geschreven voor: AEG L7FENQ96

In december 2019 deze wasmachine gekocht vanwege de functies die er op zitten. Eind mei werden de wasresultaten al minder. Wat bleek ; het autodose systeem verdunde mijn was middel! Het bleek een ontwerpfout van de machine te zijn. We zijn nu 5 maanden en 4x een monteur aan huis later en het probleem is nog niet opgelost!!! Ze hebben 2x (dezelfde) modificatie geplaatst en 1x siliconen vet op de pompjes gesmeerd. Ik heb er geen vertrouwen meer in dat dit nog goed komt.

Minpunten

• Autodose werkt niet
  • Klantenservice stuurt je van kastje naar de muur

Michaela 08-07-2020

Verdrietig en teleurgesteld, slechte service

Geschreven voor: AEG L7FENQ96

Mijn hele leven heb ik gedroomd om een nieuwe moderne wasmachine te hebben, van goede kwaliteit en van een goed bekend merk. Na 6 maanden werkt de autodoos niet meer. Er is al een monteur geweest, de machine gedemonteerd, gehamerd, een onderdeel vervangt, maar de machine bleef met hetzelfde probleem. Er is niets opgelost, alleen maar stress.
Nu wacht ik weer op een monteur, nog een dag vrij te nemen van het werk. Maar het grootste probleem is dat mijn droom zal nooit meer uitkomen. Zelfs als ze het kunnen repareren, is de machine niet nieuw meer. Ik heb er veel spijt van dat ik deze merk heb gekozen. Bovendien, hij doet veel lawaai met centrifugeren. Ik kan niet in de avond was draaien omdat de hele flat geluidoverlast heeft.
Die enige oplossing voor mij is de machine retourneren. Maar er wordt gezegd dat het niet mogelijk is. En ik begrijp niet waarom.
Ik heb een nieuwe en dure product gekocht, ik wil DAT nieuwe en dure product HEBBEN, wat voor ik met veel moeite heb gespaard om dat te kopen, niet een product dat, tot nu toe, al twee keer is gedemonteerd, uit elkaar gehaald en binnen is gehamerd.
Dat kan gebeuren dat iets defect van de fabriek is, maar in dit geval moeten ze ook toegeven en een nieuwe goede nieuwe product aan mij aan te bieden.
Ik wil deze machine niet meer, ik heb er geen vertrouwen meer .
Ik wil hem retourneren.

Minpunten

• snel kapot
  • niet goed gerepareerd
  • makt veel lawaai
  • slechte service met de reparatie
  • weer kapot

Officiele reactie van AEG-Electrolux 10-07-2020

Hi Michaela, wat vervelend om te lezen dat het zo gelopen is. Wij komen uiteraard graag naar je toe voor een reparatie, echter bieden wij pas een nieuw product aan als we voor de 4e keer voor hetzelfde defect langskomen. Uiteraard begrijp ik dat dit een vervelende situatie is. Indien je het apparaat liever retourneert raad ik je aan contact op te nemen met de winkel, gezien je met hen de koopovereenkomst hebt gesloten. Mochten wij nog wel wat voor je kunnen betekenen, neem dan gerust contact met ons op. ^Anjuli

Piet Aussems. 19-12-2019

Grote vulopening voor 9 kilo wasgoed.

Geschreven voor: AEG L7FENQ96

Ik heb met deze wasmachine nog maar 2 keer gewassen maar nu weet ik al zeker dat ik er geen spijt van zal krijgen.
De grote vulopening en de 9 kilo was zijn zeer gunstig voor mijn gezin.
Het is een stille wasmachine ook bij centrifugeren.
Het is een aanrader, zeker voor een gezin met kinderen.

MJKellner 27-08-2019

Zuinig (zowel energie als wasmiddel!), veel opties

Geschreven voor: AEG L7FENQ96

Ik was was sceptisch: waarom zoveel betalen voor dosering en een app (wat moet ik met een app voor mijn wasmachine...)? Maar de machine blijkt elke cent meer dan waard te zijn.
Autodose zorgt echt voor veel minder verspilling van wasmiddel én wasverwachter, en toch perfect schone en frisse was. Toerental is dermate hoog dat de droger steeds vaker werkeloos staat: was is al bijna droog als het eruit komt, daar zet je de droger niet meer voor aan.
De apparaten staan bij mij in de bijkeuken, dus dat 'ie superstil is is een hele mooie bonus.
De app is zowaar echt een toevoeging voor het apparaat. Vooral de programmakeuzehulp vind ik erg fijn (keuzestress van alle opties op het apparaat...).

Tot slot de stoomfunctie als pluspunt: ik ben nog wel eens lui qua strijken, of soms is iets niet vies maar gewoon niet zo fris meer. Even stomen en ready to go!

Als ik wat kritisch moet zeggen:
- Automatisch doseren geldt maar voor 1 wasmiddel (bijvoorbeeld wit of kleur). Heb je wit wasmiddel erin zitten dan toch even kleurmiddel handmatig toevoegen (heel eenvoudig te regelen). Wasverzachter nooit meer handmatig doseren! Top!
- Programma’s duren wat langer dan ik gewend ben. In geval van nood zit er een tijdbesparing op, of een kort programma – zelfs in 20 minuten kinderkleding schoon!

Pluspunten

• zuinig, zowel in energie als in wasmiddel
  • stil
  • stoomfunctie scheelt veel was- en strijkwerk
  • letterlijk een kind kan de was doen

Minpunten

• Autodose voor 1 type wasmiddel tegelijk
  • programma's duren wat langer

Officiele reactie van AEG-Electrolux 20-09-2019

Goedemiddag, fijn om te zien dat u een cijfer 9 geeft aan onze wasmachine. U geeft in uw review aan dat het automatisch doseren geschikt is voor 1 wasmiddel. Dat is niet het geval, het tweede compartiment in de lade kan omgezet worden van wasverzachter naar wasmiddel. Dit kunt u instellen wanneer u connected bent met de app: u laat het apparaat weten dat het tweede compartiment niet meer voor een wasverzachter is maar voor een wasmiddel. Ik hoop dat ik u zo voldoende geïnformeerd heb.

Anjuli
AEG Webcare

Monique 16-08-2019

Grote trommel, automatische wasmiddeldosering perfect

Geschreven voor: AEG L7FENQ96

In aanschaf misschien wat duurder maar het geld zeker waard. Het automatische doseersysteem werkt perfect, je kunt het ook uitzetten wanneer je een keer een ander wasmiddel/wasverzachter wilt gebruiken. Veel verschillende wasprogramma’s en een simpele bediening.

Pluspunten

• Doseersysteem

Monique 15-08-2019

Geweldige machine

Geschreven voor: AEG L7FENQ96

Grote machine die erg makkelijk in gebruik is. Met de app kun je je apparaat vanaf je werk aanzetten en ook staan in de app alle soorten was en hoe je ze moet wassen. Je word op de hoogte gehouden wanneer je wasmiddel en wasverzachter op is. Het autodose systeem met Ariël en lenor is echt superhandig en he was komt heerlijk fris en schoon eruit. Ook is de stoomfunctie een uitkomst voor kleding die al lang ligt. Kortom ik kan niet meer zonder.

Pluspunten

• Autodose systeem
  • App bediening
  • Stoomfunctie
  • Grote inhoud
  • Verschillende programma’s voirgeprogrammeerd